▒░►نودژ خورشیدشرق

دست به دست

کمک های مردمی به هیئت های مذهبی
شماره حساب هیئت بیت الاحزان حضرت زهرا(س)شهرنودژ(گداری)
0109065247007بانک ملی ایران شماره بنام خودهیئت میباشد.
 
ازهمشهریان عزیزخواهشمنداست درصورت صلاحدیدجهت کمک کردن هموطنان شماره حساب هیئت های مذهبی خودرابرای ماپیامک کنیددرنظرداشته باشیدشماره حساب بایدبنام خودهیئت باشد.التماس الدعا

 

 

     
     
با جوراب هایتان وارد خانه نشوید!
 
هنگام رسیدن به خانه با جوراب روی فرش ها نیایید زیرا باعث نفوذ آلودگی هادر فرش های منزلتان می شوید. در هر پا هزاران غدد ترشح کننده عرق وجود دارد که ترشح آن خصوصاً در روزهای گرم سال بیشتر می شود معمولاً این ترشحات بی بو و حاوی ترکیباتی چون چربی و پروتئین هستند که به صورت سموم از بدن دفع می شوند.
میزان دفع این سموم هنگامی که پا در کفش و در حال راه رفتن است افزایش می یابد و سبب می شود این سموم وارد جوراب ها شوند و در آن نفوذ کنند جوراب ها مخصوصاً نمی توانند تا 72 ساعت باکتری های کثیف و آلوده را در خود نگه دارند به همین دلیل نباید با جوراب هایی که در کفش بوده اند روی فرش های منزل راه برویم.
پزشکان و متخصصان توصیه می کنند بعد از رسیدن به منزل حتماً پا و لای انگشتان، کف پای خود را با آب و صابون بشوییم و حتماً جوراب هایمان را نیز شسته و زیر نور مستقیم آفتاب قرار دهیم تا خشک شوند همچنین تا جایی که می توانید سعی کنید کفش هایتان را در هوای آزاد قرار دهید تا داخل آن خشک شود.
 
 
 
 
 
  
  •  
  •  
 
يك روزرسدغمي به اندازه كوه                    يك روزرسدنشاط اندازه دشت
افسانه زندگي چنين است عزيز                       درسايه كوه بايدازدشت گذشت
 

 

انتظارمنتظر
اي كه دائم به جهان منتظر منتظري
 گيري از مردم داناز ظهورش خبري
فرض كن حضرت مهدي به تو ظاهر گردد
 بر در خانه و يابر سر كوي و گذري
 ظاهرت هست چناني كه خجالت نكشي
 باطنت هست پسنديده صاحب نظري
 خانه ات لايق او هست كه مهمان گردد
لقمه ات در خور او هست كه نزدش ببري
 پول بي شبه وسالم ز همه دارائيت
 داري آنقدر كه يك هديه برايش بخري؟
 هيچگه داشته اي بهر ظهور حضرت
 ناله نيمه شب و ذكر دعاي سحري
حاضری گوشی همراه تورا چک بکند
باچنین شرط که در حافظه دستی نبری
واقفی بر عمل خویش تو بیش از دگران
میتوان گفت تورا شیعه اثنی عشری 
 
 
  
گناهانی که مرگ انسان را زودتر می رساند
برخی از اعمال و رفتار ما موجب غضب الهی می شود و مرگ زودرس را برای انسان به همراه دارد.
امام سجاد علیه السلام در گفتاری به پنج کار اشاره می کند که مرگ انسان را تسریع می بخشد .
گناهانی است که مرگ انسان را زودتر می رساند
قطع روابط خویشاوندی- قسم دروغ- سخنان دروغ- زنا
دروغ گویی و زنا از صفات زشت و گناه کبیره محسوب می شود که با مروری در پیرامون خود، متوجه آثار زیانبار این گناه در افرادی که گرفتار و عامل به آن هستند می شویم.از سوی دیگر قطع رحم و دروری گزینی از اقوام وخویشان نیز مشکلات عدیده ای برای انسان به همراه دارد .
ار شگفت انگیز دعای فرج
باعث آمرزش گناهان و تبدیل سیئات به حسنات است.
رستگاری به شفاعت پیامبر گرامی و امام زمان ارواحنا فداه را به دنبال دارد.
موجب اجابت دعا و دفع بلا و عقوبت از اهل زمین و نزول نعمت و وسعت رزق است.
وفای به عهد و پیمان الهی و ادای اجر رسالت نبی اکرم است.
مایه نازل شدن به دیدار دل آرای آن حضرت در بیداری یا خواب است.
سبب بازگشت و رجعت به دنیا در زمان ظهور است.
باعث زیاد شدن نور ولایت امام زمان در دل است.
ایمنی از عذاب و عقوبت آخرت را موجب می شود.
در حکم یاری خداوند متعال است.
مایه طول عمر است.
دعا کننده را به ثواب طلب علم نائل می کند.
دعای امام زمان را در حق دعا کننده به دنبال خواهد داشت.
اجر کمک به مظلوم را دارد.(آن هم مظلوم ترین فرد عالم)
ثواب خون خواهی حضرت سید الشهدا را دارد.
قبولی شفاعت دعا کننده درباره هفتاد هزار گنهکار را موجب خواهد شد.
روز قیامت دعای امیر المومنین در حق دعا کننده را به همراه خواهد داشت.
موجب خراش صورت ابلیس است.
از تشنگی روز قیامت در امان است.
فرشتگان در مجلسی که برای تعجیل فرج دعا شود حاضر می گردند.
ثواب شهادت در رکاب پیامبر و زیر پرچم حضرت مهدی را دارد.
مقام دعا کننده برای فرج را در آخرت از همه شهیدان بالا تر می برد.
دعا کننده را مشمول شفاعت حضرت صدیقه طاهره(س) می گرداند.
غم های دعا کننده را در دنیا و آخرت از بین می برد.
دعای فرشتگان را در حق دعا کننده سبب می شود.

منبع: کتاب شریف مکیال المکارم فی فوائد الدعا للقائم(ع)
 
تربیت جنسی فرزندتان را جدی بگیرید

بچه‌ها وقتی كوچك‌اند، یك جور نگرانی برای والدین دارند و وقتی بزرگ می‌شوند، به طور دیگری بر نگرانی‌های والدین می‌افزایند. وقتی به نوجوانی می‌رسند، با دنیای جدید و پر تلاطمی ‌که برایشان به وجود می‌آید،‌ پدر و مادر می‌مانند كه آیا می‌توانند از آنان توقع بیشتری داشته باشند یا هنوز به اصطلاح وابسته‌اند. شاید یكی از مهم‌ترین نگرانی‌های پدر و مادرها در جامعه شلوغ و پر همهمه امروزی، تربیت و سلامت جنسی نوجوان‌شان باشد. در شرایطی كه كارشناس خبره در این زمینه كم است و بسیاری از افراد مدعی،‌ با اطلاعات ناقص و در بیشتر موارد نادرست خود موجب انحراف افكار عمومی ‌می‌شوند، جا دارد با توجه ویژه و عمیق به مبانی دین مبین اسلام و پیشرفت‌های علمی‌دانشمندان متعهد و انطباق آن با موازین شرع اسلامی، زمینه آموزش جوانان و نوجوانان‌مان را فراهم سازیم.

دوره نوجوانی از بحرانی‌ترین دوره‌ها است و زمان دلبستگی‌های بزرگ و‌اندیشه درباره آنهاست. تاثیرات نیرومند احساسات مربوط به تمایلات جنسی، جای بسیاری از تصورات و مفاهیم ذهنی را می‌گیرد، آثار دلبستگی جنسی در رفتار آنان آشكارا منعكس می‌شود، اغلب نوجوانان مهربان، دلسوز و دقیق كه به تاثیرات و اضطرابات جنسی متمایل شده‌اند، نسبت به اطرافیان كینه جو، عصبانی، ‌و بی‌عاطفه می‌شوند، و این تحولات ممكن است در نتیجه ارضا نشدن میل جنسی و فقدان اقدامات لازم از قبیل: ورزش،‌ كار، گردش،‌ یا سیری بیش از حد جنسی باشد،‌ مسلم است كه طبیعت نوجوانان در دوره بلوغ جنسی تغییر می‌یابد، آنها بیشتر عصبانی و سركش می‌شوند و این تغییرات با ظهور میل جنسی اعم از امیال ارضا شده یا نشده در برخی از آنها آشكار است.

یك طبقه بندی علمی

متخصصان اطفال امریكا نوعی طبقه بندی كلی را مطرح می‌كنند كه برای ادامه مباحث ما در رابطه با دوره نوجوانی مفید است، به این صورت كه به سنین 10 یا 11 تا 14 سالگی در دختر‌ها و 12 تا 15 سالگی در پسرها، اوایل نوجوانی و به دو سال پس از آن، اواسط نوجوانی و ادامه این سنین تا زمان شروع بزرگسالی را اواخر نوجوانی می‌گویند.

آغاز دوران بلوغ كه با اوایل نوجوانی آغاز می‌شود، دوران دگرگونی‌های عظیمی‌است. در این دوران نه تنها تغییرات جسمی‌ مهمی‌در نوجوان پدید می‌آید، بلكه دگرگونی‌های برجسته اجتماعی و روانی نیز در او ایجاد می‌شود. سه نقطه عطف زندگی هر كسی را می‌توان تولد، بلوغ و مرگ نامید. نظر به اهمیت حیاتی این دوران در زندگی نوجوان به ویژه از نظر جنبه‌های تربیتی، ضروری است كه برخی از حقایق خاص این دوران تشریح شود تا هم نوجوان به موقعیت حیاتی خود پی ببرد و به تكالیف، وظایف و مسئولیت‌های شرعی، اجتماعی و اخلاقی كه از این پس به او تعلق می‌گیرد، آگاهی یابد و هم اولیا و مربیان از این طریق به درك روحی نوجوان خود نایل آیند.

مهم‌ترین نگرانی‌های دوره اول بلوغ عبارتند از: نگرای درباره عادی بودن، نگرانی درباره خصایص جنسی،‌نگرانی درباره قد،‌ نگرانی درباره وزن، نگرانی درباه آلت تناسلی و نگرانی درباره خصایص ثانوی جنسی (مانند رشد سینه در دختران، رشد ریش و سبیل در پسران) كه در این زمینه والدین و مربیان با دادن آگاهی‌های مناسب باید منشا این نگرانی‌ها را از نوجوانان بزدایند.

والدین و بلوغ فرزندان

بیشتر والدین از آشفتگی دوران بلوغ آگاهند و دوران بلوغ را با احساساتی متناقض به خاطر می‌آورند،‌ مانند بهترین زمان یا بدترین زمان، سن دانایی یا سن نادانی،‌ بهار امید یا زمستان ناامیدی كه این احساسات حاكی از فراز و نشیب‌های روح یك نوجوان است. او گاهی شاداب، خوشحال، سرزنده و گاهی پژمرده، ‌اندوهگین و ساكت است.
نوجوانان به دلیل احساس توانایی برای عمل جنسی، تشدید انگیزه‌های جنسی، كنجكاوی در مورد موضوعات جنسی، تلاش برای تعیین نقش جنسی و ترس شدید از نتایج فعالیت جنسی نسبت به امور جنسی حساس هستند، این حساسیت مفرط كه با ترشح هورمون‌های جنسی توأم است تمایلات جنسی نوجوان را تشدید می‌كند؛ اگر طریقه مشروع و قانونی برای تشفی امیال جنسی مقدور نباشد، امكان انحراف نوجوان می‌رود، و این انحراف اغلب به صورت كامجویی‌های بدلی (خود ارضایی، همجنس بازی،‌ نظر بازی) تجلی می‌كند برای حل چنین مشكلاتی باید قبل از هر چیز به ارزیابی پرداخت. در ارزیابی و شناخت مشكلات جنسی باید ابتدا تاریخچه زندگی فرد را به دست آورد و براساس آن روش‌های تغییر رفتار را انتخاب و شیوه‌های شناختی همچون افزایش بصیرت فرد را در سرلوحه برنامه‌ها قرار داد. با توجه به اینكه تربیت نفس در دوران نوجوانی از عوامل سلامت روان و رفتار دوره جوانی است، این موضوع بر بسیاری از جنبه‌های شخصیت جوانان نیز تاثیر می‌گذارد و جوانان امروز باید با درك موضوع و مطالعه،‌ به تربیت نفس خود بكوشند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
منبع: هفته نامه سلامت
 
دوستی به دور از چشم خانواده
آمار تکان‌دهنده است! چهل درصد تعرض به بانوان در قالب دوستی‌های خیابانی و اغلب به بهانه شناخت قبل از ازدواج صورت می‌گیرد.
با این‌که این جرم در حال حاضر به عنوان یک جرم جنایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد اما قربانیان تجاوز به عنف برای فاش نشدن ماجرا حاضر نیستند پرونده‌ای در این خصوص تشکیل دهند که از این رو، هم دسترسی به آمار دقیق با دشواری مواجه می‌شود و هم مجرمان به چنین جرائمی ادامه می‌دهند.
متاسفانه قربانیان روابط خیابانی اغلب بانوان و به ویژه دوشیزگان هستند که پس از برقراری روابط پنهانی به دور از چشم خانواده در جاده‌های خارج از شهر یا اماکن متروک مورد تعرض قرار می‌گیرند.
معمولا خانم‌های بزه دیده در زمینه جرائم مرتبط با روابط خیابانی عمدتا از خانواده‌هایی هستند که روابط عاطفی و محبت‌آمیز اندکی بین آنها حاکم است. در این‌گونه خانواده‌ها، عمدتا دختر خانم‌ها با انگیزه‌های مختلف روانی که نشات گرفته از خلاهای عاطفی خانوادگی است، اقدام به برقراری روابط خیابانی می‌کنند و آن را از والدین یا بزرگ‌ترهای خانواده پنهان می‌کنند.
در این‌جا دو نکته مهم ملاحظه می‌شود. اول این‌که چون مجرمان تقریبا می‌دانند که افراد از ترس آبرو کمتر به پلیس مراجعه می‌کنند، به اعمال مجرمانه خود ادامه می‌دهند اما حادثه‌دیدگان باید بدانند که هرگونه اطلاعاتی را که در این زمینه به پلیس ارائه می‌کنند، کاملا محرمانه باقی خواهد ماند و نکته قابل توجه این است که در تمامی مراکز پلیس آگاهی، کارکنان و کارآگاهان خواهر مستقر هستند و افراد بزه‌دیده می‌توانند با مراجعه، مشکلات و اطلاعات خود را ارائه نمایند حتی در صورتی که مایل نباشند، در این خصوص پرونده‌ای تشکیل شود. دوم، بانوان و به ویژه دوشیزگان به راحتی نباید به بیگانگان و وعده و وعیدهای پوچ اعتماد کنند هر چقدر هم که تشریفات ازدواج دست و پاگیر و زمانبر باشد اما مطمئن و بی‌دردسر است، حتی اگر به ازدواج ختم نشود.
روابط پنهانی این فرصت را برای مجرمان ایجاد می‌کند که مشخصات واقعی خود را ابراز نکنند و هنگامی که خانمی دچار تعرض و سوءاستفاده شد، پیگیری‌های پلیسی دشوار و گاهی طولانی باشد.
از سوی دیگر سکوت افراد بزه دیده و به تبع آن خانواده‌ها کمک بزرگی به مجرمان می‌کند، چون این افراد باتوجه به این سکوت به اعمال مجرمانه خود ادامه می‌دهند و همچنان امنیت جامعه و افراد دیگر را دچار خدشه می‌کنند.
  
 
نقش پسران و دختران در گرایش به جنس مخالف
پسران ایرانی، داشتن دوست دختر را نوعی محبوبیت، قدرت اجتماعی و عامل موفقیت محسوب کرده و سعی می کنند نیازهای جنسی و عاطفی خود را از طریق دوستی های افراطی برطرف کنند.
البته این مساله برای دختران متفاوت است به طوری که آنها ارتباط با پسران را نوعی جذابیت برای خود تلقی کرده و فکر می کنند که در صورت داشتن رابطه با جنس مخالف این دوستی ها به حتم به ازدواج منتهی خواهد شد. بیشتر دختران نوجوان و جوانان در ارتباط با جنس مخالف به دنبال یک رابطه عاشقانه و آرمانی و رمانتیک هستند که باید به ازدواج ختم شود.
در مقابل بیشتر پسران تنها به جنبه غریزی مساله اهمیت می دهند و به دنبال کسب لذت های جنسی خود با به کار بردن وعده های فریبنده و دروغین هستند و در بیشتر مواقع موفق می شوند دختران را تسلیم خواسته های خود کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 17 تير 1392 14:45
.

<"http://mohsen-salehi.loxblog.com/"/>